úterý 12. února 2013

Lipstick.


Trocha té historie.:-)

  • Kleopatra, nejproslulejší egyptská faraonka, používala drcené karmínové brouky, aby svým rtům dodala živou, rudou barvu.
  • Rtěnku proslavila v 16. století anglická královna Alžběta I. a její dvorní dámy, které si barvily rty směsí včelího vosku a karmínového sulfidu rtuťnatého.
  • První vysouvací rtěnka se dostala na trh roku 1915.
  • Průměrná žena v průběhu svého života při běžném olizování rtů zkonzumuje asi 2 až 3 kila rtěnky. Aspoň víte, proč je dobré rtěnku po jídle obnovit! :-D
  • Během zlatého věku Islámu vynalezl arabský fyzik a chemik z Andalusie Abu al-Qasim al-Zahrawi (v Evropě zvaný též Abulcasis) pevnou rtěnku, kterou tvořil parfém a další přísady zpracované do hrudek. Proces její výroby popsal ve své encyklopedii medicíny a chirurgie Al-Tasrif.
  • V roce 1770 schválil britský parlament zákon, podle nějž bylo možné ženy, které nosily rtěnku, soudit za čarodějnictví.
  • Max Factor, maskér filmových hvězd, v roce 1930 vyvinul lesk na rty.
  • Popularita rtěnky vzrostla během druhé světové války díky filmovému průmyslu a tak se make up stal pro ženy každodenní záležitostí.
  • V roce 1950 vyvinul americký chemik Hazel Bishop první dlouhotrvající, neslíbatelnou rtěnku na světě.

Když jsem byla malá strašně jsem záviděla starším holkám používání rtěnek. První pokusy o důkladné nanesení rtěnky dopadaly katastroficky. Pusa jako klaun a rychlé zpětné navrácení k leskům.(Bylo to tak i u vás? :-D) V poslední době jsem si na rtěnku hodně zvykla a používám ji skoro každý den do školy. Snažila jsem se najít nějakou, která by mi vyhovovala, protože mám hodně suché a problémové rty, ale i aby nebyla příliš tmavá na denní nošení. Nakonec jsem jednu takovou našla v Avonu.:-)


Barva rtěnky je pout a stála ve slevě asi 69,- Kč. Krásně na rtech drží a nedrolí se.


Nesmím zapomenout na rtěnky v paletce, kterou jsem tu už ukazovala. Barvy jsou ještě hezčí než na fotce, ale hodí se spíše na líčení, když se chcete fotit a nebo když jdete jen tak ven. Na rtech vydrží kratší dobu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pište prosím slušně, vulgární a nevhodné komentáře smažu. Děkuji. :-)